söndag 16 november 2008

Så vacker

Han är helt bedårande, min Theodor. Ca 500 gram väger han redan = stor pippi! Uppfödaren visade hur tam han var genom att lägga sele över ryggen på honom och sedan en handduk medan Theo var helt trygg och lugn.
Han kunde lägga honom på rygg på bordet medan Theodor höll i en penna och verkade vara helt tillfreds med det också!
Nu har han sovit en natt hos oss och jag provade ta in handen i buren med då fick han smått panik och flaxade, olyckligtvis lyckades han smita förbi mig ut ur buren och flyga in i gardinen vi täckt fönstret med. Sedan flög han till klätterträdet där han satt en stund helt lugn och putsade sig, sedan gardinen igen, där jag fångade honom vilket INTE var populärt, så jag fick mig ett bett på väg tillbaka till buren.

Känns skittråkigt att första mötet hemma blev såhär.. =( Men jag ska vara försiktiga nästa gång och låta honom komma till mig och stå framför den stora öppningen så det inte blir fler rymningsförsök!!

Fortsättning följer..

Inga kommentarer: