onsdag 12 november 2008

Klappat och klart

Nu har jag och Magnus (min käresta) åkt till brädgården och hämtat hem tre relativt stora "mdf"träskivor och borrat, skruvat och satt fast klätterträdet på. Magnus var duktig och gjorde en lång lian från trädet upp till takkroken (där det ska sitta en taklampa i vanliga fall). Så nu ser det ut som om jag bor i ett zoo.. =) And I like it! Vi har oxå sågat till två rejäla grenar som vi skruvat fast i buren på varsin sida. De kommer jag nog aldrig få loss igen, för de sitter rätt ordentligt med plattor på utsidan iskruvade med borrmaskin.. ^^ Haha..

Så nu när allt är klart börjar jag få lite småkalla fötter, tänk på allt som kan gå fel!
Urk.. Men alla verkar ha stort förtroende till mig och tror att det ska bli bra.
Det vet jag ju egentligen oxå att det kommer bli, för jag är den som inte ger upp. Men min erfarenhet av stora gojor är rätt liten i praktiken så jag är livrädd för att göra fel med honom så han blir tillbakadragen och rädd istället för framåt och modig..
Det är ju rättså livat i lådan här hemma med hundarna (då mest Saga), men jag hoppas han tycker det är spännande med lite fart och fläkt i tillvaron.
Jag har planerat så att Saga och Theodor inte ska träffas de första veckorna utanför buren, utan att han ska känna sig trygg med mig först och lära Saga att ignorera honom så mycket det bara går.
Hoppas på att hon ska tycka han är tråkig och INTE jaga upp sig så fort hon ser honom.
Men hemma hos min vän Katta som har en morhuvad går det hur bra som helst, hon bryr sig knappt om fågeln alls och det är så jag vill att det ska vara.
Så det blir mkt träning åt alla möjliga håll. Men det ser jag som en rätt kul utmaning som jag tror jag kommer lyckas bra med.
Saga är ju trots allt lättlärd (om än lite tonårsbångstyrig ibland)..

På lördag hämtar vi pippin !! Jag längtar sååå mycket efter att komma hem till Balder (uppfödaren) och se alla fågelungarna och se hur han hanterar dem och få massa tips och sedan sitta med honom i buren i knät hela vägen hem störtnöjd. (hoppas det känns så iaf) =)
Få sätta in honom i buren hemma och bara insupa känslan av att han äntligen är här, skära frukt och grönt och bara titta och småprata med honom så han inte ska känna sig alldels ensam utan sina syskon.

Bara tre dagar kvar nu.

Inga kommentarer: