måndag 17 november 2008

Kliad

Nu har Theodor kommit på att om man klamrar sig fast högst upp i yttersta hörnet av buren så blir man kliad! För inne i buren kan jag endast med muta av godis eller leksak klappa honom över ryggen, men bara det är en stor framgång! Idag smakade han försiktigt på mitt finger som utvecklades till ett lätt (men hårt tyckte jag) bett, så jag sa Ah Ah Ah! Så släppte han.

Nu är han inte längre endast i den vänstra delen av buren utan klättrar med friskt mod även över till den högra, där han la sin första bajs för någon timme sedan! Jippi! ;)

Han har smakat på äpple idag för örsta gången och den hade goood bitkonsistens tyckte lillkillen som högg för det vilda innan han uppfattade att det var ju sött och GOTT att äta på! Mums!
Har även köpt banan idag som jag tänkte prova imorrn.

Katten är minst sagt intresserad av Theodor, men har respekt för honom ändå (eller så är buren för högt upp).. =)
Jag är iaf väldigt nöjd med våra trevande framsteg och hoppas på fler under dagen.
Magnus jobbar kväll så jag är själv med djuren från 15:00 till tolv på natten, vilket gör att jag i lugn och ro kan pyssla med pippin en stund då och då utan att vara iakttagen.. Haha.. Nej jag saknar honom så när han är på jobbet!

Det är svårt att ta det lugnt, man vill ju bara att han ska hoppa över till mig så jag kan klia honom ordentligt och pussa honom på huvudet! Men det gäller att skynda långsamt!
Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad fint att läsa om era framsteg! Det måste vara skönt ändå, att jag lugnar sig mer och mer och anpassar sig till sitt nya. Det är ju inte så konstigt ändå, att han blir stressad av upplevelsen. Han är ju bortryckt från sin trygghet.

Bor du och M ihop nu? :O