tisdag 18 november 2008

Igårkväll..

Så fick han sina pellets han fått hos uppfödaren blandat med mina.. det var mindre kul tyckte Theodor som började ruska på huvudet I matskålen så all mat bara FLÖG omkring!!
Jätttekul - tyckte katten som satt under buren och fångade hälften av maten som hon sedan åt upp (JA hon har matfixering, därav storleken)..
Inte så kul -tyckte jag då jag låg i sängen och bara gissade hur många pellets som låg överallt i hela rummet.
Kändes som om jag hade en treåring som inte ville äta och bara drämde till tallriken rakt ner i golvet.. Haha

Idag har han haft markstrapats och spatserat runt och ratat mina pellets för att pilla fram sina gamla bland allt som låg på burgolvet.
Då tyckte jag han var så söt, så han fick lite tomat och en gurkbit, vilket var uppskattat!

Nu är han visst trött ser jag, satt och putsade sig en stund, men sitter nu med stängda ögon på ett ben på en gren..
Gullnäbb!

2 kommentarer:

mama sa...

Hej lilla gumman. Vad har den lille busen Theodor hittat på idag då? Bitit dig i fingrarna? Rymt? Skvätt ut alla frön? Fjäskat till sig en massa godsaker? Hinner du med något annat än pippin? Glöm inte äta.
Pussokram från mamma

Anonym sa...

Hahaha. Typiskt skitungar!