tisdag 10 februari 2009

Flygdräkt

Nu, efter flera dagars intruducerande fick jag ta på Theodor flygselen (som är som ett linne som går ner under rumpan där han bajsar som i en blöja). Detta för att kunna ha med honom på "finare" ställen utan att han bajsar ner möblemanget =)

Visst, det blev lite morr under påklädningen och även sura miner när det var klart men han vänjer sig så småningom (hoppas jag innerligt) för det är en väldigt fiffig uppfinning. Tack Lena som sydde den till oss!

Nu när jag tagit av honom den har han varit lite bitig på axeln, så jag satte ner honom och nu har han suttit och visslat och vinkat en lång stund, så ilskan var inte långvarig över "plågeriet" som han säkert skulle kallat det.. =)

Även det nya klätterträdet har nått framgång då han flugit till det TVÅ gånger idag! Satt där sedan och ruskade på fjädrarna och putsade sig en stund! Hurra!

Nu kan han vissla på kommando med. Jag säger;
-Vad säger killarna??
Och han svarar;
-Uii uiiiiiiiiiiiiii!!!
= solrosfrö och beröm!

Kuligt kuligt!

1 kommentar:

Nea sa...

Hej heter Annika & vill tacka för dina fina filmer,tips & råd! Ska köpa en goja av samma uppfödare som du köpt Theodor av,så jag är vansinnigt intresserad av aaaallt som man behöver veta ang detta.
Har oxå en hund som liknar din hon heter Meja & är bordercollie/golden retriver & hon är mkt intelligent och sällskapssjuk & ja avundsjuk ska tilläggas.
Jag hade en tam skata en gång och då spelade Meja och Samir som han hette boll med varandra och sköt sins emellan och Samir satt på Mejas Rygg och åkte snålskjuts mm...Ja tack för en fin & lärorik sida