lördag 18 juli 2009

Besök hos Theo

Theodor åkte till Katta i tisdags (lördag idag). Buren knödde vi upp i vindsförrådet och storstädade hemma för att se vad som skulle hända med alla utslagen..
Alla utslag är borta nu (!?) och jag träffade honom igår hos Katta för att se om de skulle komma tillbaka.. Och OJ vad glad han var att se mig! Han showade och sa "Hej Theo".. Jättejobbigt fast jätteroligt om ni förstår.
Så släppte jag ut honom ur buren och han flög, så ropade jag på honom och då VÄNDE han i luften och kom till mig.... På ett helt nytt ställe.. Han gjorde så flera gånger.
Plus att han njöt av alla hantering och djorde massa trix utan att jag bad om dem.. URSÖT var han.
Jag fick lite prickar på armarna med inte så mkt mer så jag ska dit idag igen och klia honom.

Sedan är det väl bara att vänta på läkartesterna.. :(

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen! hoppas att allt ordnar sig med dig och Theodor :(

Har en liten fråga bara.
Hur många timmar om dagen är theodor hemma själv? Eller är det alltid någon som är med han?
mvh Dano

Anna sa...

Han är själv bara ett par-några timmar om dagen, vissa dagar. Andra dagar är jag hemma hela dagen. Det betyder dock inte att han alltid är ute. =)
Mvh Anna

Anonym sa...

Tror du en jako klarar att vara hemma själv 6 timmar om dagen ? på morgonen och lite på förmiddagen.
(fast bara på vardagar, på helger är det alltid någon där)
För man jag kan ju komma hem på lunchen och släppa ut h*n.

Tack för dina svar :)

Anna sa...

Det kan jag tyvärr inte svara exakt på =(
Vänd dig till din uppfödare eller så..
Om du sprider ut timmarna så som du skriver och vänjer den vid det från början och har mkt leksaker i den (stora) buren så ska det nog gå bra.
Min gissning bara =)
Mvh

Anonym sa...

Hej! Förlåt att jag frågar så många frågor.. Men jag är så intresserad och vill veta allt.

Tror du mina 2 nymfparakiter klarar av om jag köper en grå jakoo ?
man kanske inte behöver ha dem ute samtidigt. Men vad tror du ?

Mvh Dano

Anonym sa...

alltså jag blir beroende av den här sidan och dina klipp med theo! :) Kan du inte berätta hur du lär honom vinka och snurra runt. Det hade varit jätte snällt och bra. Tusen tack för dina svar.

mvh, dAno

Anna sa...

Har skrivit längre bak i bloggen hur jag lär in trixen =)
Och tack än en gång för fint beröm, KUL att du gillar bloggen.
Om det kommer funka med nymfparakiterna kan jag inte svara på alls tyvärr.. =(
Leta runt i bloggen lite, tror det står om inlärningen förra året någonstans, ska kolla upp!
Ha det fint! Anna

Anna sa...

"den 26 januari 2009
Hur jag lär in trix."
Så kolla in januari 2009 så kan du läsa lite där!

Anonym sa...

Jag blir bara mer och mer intresserad här asså! jag har så många frågor osv så jag tänkte bara undra om du har msn?(om du har lust, annars säg bara nej) tack för dina svar.


Dano

Anonym sa...

Hej igen! Nu måste jag bara säga att jag satt upp mig på väntelista för en unge klar i slutet av september. Förstår att du inte bryr dig men.. ville bara skriva!:)

ha det, dano .

Anna sa...

Klart jag bryr mig! Jättekul!! Hos vilken uppfödare?
Jättekul att du ska bli med pippi!
=)

Anonym sa...

hehe, roligt ! Hos Olle och Björg i borås. Längtar jätte mycket, kan inte beskriva hur mycket jag längtar! Men vart köpte du din bur och hur mkt kostade den?

mvh dano

Anonym sa...

Hej
Undrar hur det gick med din fine Theo, har du fått svaren? Får du behålla honom? Hoppas ni mår bra båda två!!

//amazonka

Nona sa...

Hej Anna! Hur har det gått med din allergi?
Veronica/Silvervinge

Anonym sa...

hej hej!
hoppas att allt blir bra med för er. jag undrar var i från du köper papegoj leksakerna och träden????????????????????????????????